donderdag 11 juni 2015

Broekrok

Het nieuwste patroon van Compagnie M is de Nina skirt & culottes for teens and women. Nostalgie! Toen ik klein was, droeg ik wel eens zo'n broekrok! Een 'rok' die niet naar beneden zakte wanneer je op je hoofd of handen stond. Dat kon ik in die tijd goed gebruiken ;-).

Vandaag de dag draag ik graag rokjes en kleedjes, maar op de fiets of wanneer je gaat picknicken zijn die kledingstukken niet zo handig. Vanuit de praktische kant geredeneerd, beviel het idee van een broekrok te maken beviel me dus wel. Maar is zo'n broekrok voor een volwassen vrouw wel elegant. De voorbeelden die her en der op internet verschenen (allemaal Nina-broekrokken), bewezen dat het kon. De vraag was of ik ook met zo'n broekrok zou staan.

De werkbeschrijving van het patroon is weer fantastisch en de maattabel klopte als een bus. Mijn broekrok rolde dan ook snel vanonder mijn naaimachine. Gisteren klaar, vandaag al een hele dag getest. 


Op de fiets... 

Op locatie ;-) ....  


In de tuin!

  

1 opmerking: